"Vilken soppa"

När jag sitter på bussen (som är sen) då händer det.
Det står en ljusblå volvo vid sidan av vägen, en cyklist pratar med föraren. Bussen svänder ut på andra sidan vägen för att köra om. Precis när vi kör om kommer en beige bil i hög hastighet och kör in i volvon bakifrån. Precis där jag sitter så jag ser precis vad som kommer hända. Det känns som flera sekunder innan smällen hörs. Glassplitter. Alla på bussen skriker.

-Herre gud ska jag ringa polis?!
-äh dom i bilarna har väl egna telefoner.

Allt står stilla, tills den beige bilen gasar och drar därifrån. Kolla regskylten.
Tjejen som har ringt polisen hoppar ur bussen. Polisen är på väg. Bussen ska åka vidare så jag hoppar av för att stanna och berätta det jag sett. Polisen har inte tid att komma så vi får åka i den krockade bilen till polisstationen. Där får vi vänta i en evighet på att någon ska komma och hjälpa oss. Det kommer en tjej, hoppande på kryckor och vi berättar allt vi såg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du? :)

Trackback
RSS 2.0