Naturkunskap?

Varför ska jag läsa naturkunskap? Vad kommer jag ha för nytta av det i framtiden?

Lägesenergi i ett vattenmagasin omvandlas till rörelseenergi i kraftverkets turbin, och blir till elektriskenergi i generatorn.

Varför är det så tråkigt? Varför vill ja inte ens lära mig vad det betyder? Är det någon som vet vad det betyder som inte jobbar med sånt?

Alla som har gått i skolan borde ju kunna det här. För har man gått i skolan har man väl lärt sig sånt här. Och har man lärt sig sånt här har man väl haft användning för det i livet. För det är väl inte så att vi lär oss saker som vi inte kommer ha någon nytta av i framtiden? Det skulle ju vara ganska korkat....

Iaf, jag har läxa tills i morn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad vill du? :)

Trackback
RSS 2.0